melkban24

melkban24

melkban24

melkban24

معاون وزیر راه و شهرسازی: برای مسکن نمی توان بورس راه اندازی کرد

ملک بان 24

معاون وزیر راه و شهرسازی: برای مسکن نمی توان بورس راه اندازی کرد


مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه به دنبال این است که وام 80 میلیونی مسکن را تمام بانک‌ها بپردازند، گفت: مسکن کالای استانداردی نیست که بتوان برای آن بورس تشکیل داد.
حسین عبده تبریزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وام 80 میلیون تومانی مسکن برای واحدهای متوسط و ارزان قیمت مناسب است، گفت: در حال حاضر صندوق پس انداز مسکن تشکیل شده و این صندوق همان صندوق یکم بانک مسکن است که مردم پس از یک‌سال پس‌انداز می‌توانند وام دریافت کند و خانه مورد علاقه خود را خریداری نمایند.
وی با اشاره به اینکه مردم پس از یکسال می‌توانند با سپرده گذاری در این صندوق وام دریافت کنند، افزود: وزارت راه و شهرسازی به دنبال این است که سایر بانک‌ها هم بتوانند به این مساله وارد شوند تا بتوان مساله خرید خانه بویژه برای قشر جوان را از این طریق سر و سامان داد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با تاکید براینکه بورس مسکن به طور اشتباه تشریح شده است، اظهار داشت: مسکن کالای استانداردی نیست که بتوان برای آن بورس تشکیل داد و هر ساختمان بر اساس شرایط خود نرخی خاص چه در معاملات رهن و اجاره و چه معاملات خرید و فروش مسکن دارد.. چیزی به عنوان بورس مسکن در ایران و دنیا وجود ندارد.
عبده تبریزی با اعلام اینکه مساله بورس مسکن، بد عنوان شد و یکی از نمایندگان مجلس این موضوع را به نحوی نامناسب انتقال داده است، گفت: این طرح نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا قابل اجرا نیست.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا زمینی به مدت طولانی خالی بماند از آن عوارض دریافت می‌شود و فقط مالیات به زمین کار درستی نیست، افزود: بالا بودن قیمت زمین در برخی مناطق کشور واقعیتی است که وجود دارد ولی این مسئله شامل کل کشور نمی‌شود.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی ادامه داد: دریافت مالیات مستقیم از واحدهای خالی مصوبه‌ای است که مجلس شورای اسلامی داشته و در عمل اجرای این مصوبه بسیار دشوار است و عملکرد در این حوزه نیز بسیار پایین بوده است.
عبده تبریزی با اشاره به میزان بدهی دولت به پیمانکاران، افزود: بدهی بزرگی که دولت یازدهم از دولت نهم و دهم به ارث برده است، به ترتیب از صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌ها و پیمانکاران است ولی اولویت پرداخت ابتدا با پیمانکاران، بانک‌ها و بعد صندوق‌های بازنشستگی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.